Värre homohat än Carolas.

Ibland är det svårt att greppa omfånget av hatet som riktar sig mot hbt-personer.

Oftast för att det är i en kontext vi inte riktigt är en del av. Tror vi. För det är ju Uganda som inför homofientliga lagar. Det är ju USA som avskedar alla öppet homosexuella i det militära.

Här. I Sverige. Finns inte samma, för många av oss, obegripliga hat.

Men. Det finns ju självklart även här. I värre former än att Carola säger något korkat ännu en gång.

En läsare tipsade mig om en blogg som säger sig vilja avslöja ”sanningar om homosexualitet och homorörelsen som är tabu i Sverige.”

Det är med andra ord en blogg som menar att homosexualitet och hela hbt-kulturen är något sjukt.

Bloggförfattaren Andreas skriver inlägg om hur bra det är när könsneutrala äktenskap inte går igenom i något land eller om att media och djävulen RFSL försöker att förvränga den ”riktiga” bilden av homosexualitet.

Han jämför ”homolobbyn” med Al-Qaida. Ni fattar nivån på killen.

Han är ingen. Han själv är homosexuell, men har gjort det till ett livsmål att nedvärdera den delen av sig själv. Go ahead. Jag skiter i det. Hans liv, hans val. Han får blogga hur mycket dynga han vill.

Det är hans hat, mot sig själv och andra. Inte mitt.

Men han är ett exempel på att det obegripliga är närmare än vad många av oss tror. Det är sorgligt. Men ännu sorgligare, och vilket är det som verkligen upprör mig, är hans beskrivning av sig själv:

”Född 1980. Socionom. Arbetar inom utbildning. Kommunfullmäktige i en 08-kranskommun. Går i reparativ terapi, andra stadiet.”

Det är för det första hjärtskärande att människan går i reparativ terapi, vilket går ut på att ”bota” homosexualitet. Men om möjligt ännu värre är att han påstår sig vara socionom, jobbar inom utbildning och sitter dessutom i kommunfullmäktige.

Hur jävla läskigt är inte det?

21 thoughts on “Värre homohat än Carolas.”

  1. oj. shitt pommes! jag som bögbloggat lite ofrivilligt sådär som tidsfördriv, nu inser jag att det fan är ett kall! Jag gnäller iofs också jävligt mycket på bögar. men inte pga att de är homo, snarare pga att dom är för lite homo. Böga mer, bögjävlar! 😉

  2. Du skulle bli riktigt mörkrädd om du visste hur många personer som hatar, inte ogillar utan verkligen hatar, homosexuella, invandrare och andra utsatta grupper. Dessa personer håller på att ta lärarexamen. Det får jag se varenda dag och det skrämmer skiter ur mig.

    1. bella, har hört andra berätta liknande om sina psykolog- och socionomutbildningar. fy fan, fy fan.

  3. Men herregud, den där killen kan ju inte vara på riktigt, väl?

    Och även om man skulle utgå från att hans tes stämmer, att homosexualitet är ”fel ur medicinsk synpunkt”, vad spelar det för roll? Om två av samma kön är tillsammans och må bra av det, i vilket universum angår det någon annan?!

    1. sanna, sjukt är ett konstigt begrepp. ska inte cancersjuka eller de med diabetes få hitta kärlek?

  4. senast förra veckan hade jag en lång diskussion där jag ingående fick förklara för vad jag fram till den stunden trodde var en någorlunda allmänbildad människa att det handlar om kärlek och inte bara om sex. detta hade han tidigare inte vetat om. på allvar.

    1. eveliina, usch den diskussionen är så dum. men förhoppningsvis fick ditt prat människan att vakna till lite.

  5. Men vilken idiot! Har läst några sidor på hans blogg och han är för lustig. Dessvärre så finns det säkert många som påverkas alltför lätt, vi får hoppas att de hittar hit istället för dit. Tack för en bra blogg.

    1. rebecka, ja han är en idiot som jag egentligen inte vill ge mer uppmärksamhet. men det är av vikt att veta att såna som han existerar.

  6. Fy fan vad jag hoppas att den bloggen bara är ett skämt. Eller vad är egentligen sjukast? En blogg som håller på så här på riktigt, eller en som driver om det? Jag vet inte. Men jag hoppas att det inte är på riktigt. Fast jag vet att det kan vara det, för det finns massor av människor som gör en mörkrädd med det självhat de projicerar ut som hat mot andra.

    Som min pojkvän sade: ”Han skulle nog behöva gå hos en psykolog för att lära sig att acceptera sig själv och allt vad det innebär, istället.”

    1. candy, troligtvis inte ett skämt. det är så sorgligt att han går i terapi som legitimerar självhatet. det är förvirrad själ, stackarn.

  7. Det jag undrar är; vem utför ”reparativ terapi” på homosexuella i Sverige? Nån pastor eller präst? För det kan rimligtvis inte någon terapeut göra!?

    1. matilda, undrar det också. metoden erkänns ju varken i usa eller sverige. i usa finns det dockl många kliniker ändå. i sverige tippar jag på livets ord och liknande. carola hade ju carola camp?

      1. Ja du har säkert rätt. Blöö, jävla bajslivetsord! Ursäkta det juvenila uttrycket men jag får SPEL på den förbannade rörelsen. Jag hatar dem mer än virkade dukar! Särskilt då mina frireligiösa föräldrar börjat tycka att de är såååååååå braaaaa. Då föredrar jag nästan som det var när jag var liten och folk trodde att bara de ”rättrogna” var ok, d.v.s. är du pingstvän har du ditt på det torra, men är du missionare eller baptist så hamnar du i HELVETET!!! Jag har försökt på alla sätt att få dem att fatta att de är BAJS, bl.a. genom att visa vilka sjuka löner pastorn och Ulf Ekman har, men mina föräldrar vill inte höra.

      2. matilda, usch vad trist att de lockas av livets ord. de är blodsugare på alla sätt och vis. hoppas det ordnar sig.

      3. Föräldrarna har flyttat till bibelbältets småland så de är tack och lov långt från Uppsala iallafall. Deras intresse för Uffe och hans lakejer är nog rätt harmlöst tack och lov.

Kommentera

