När heteromän börjar leka med rosa dildos.

b14adf09ab3e2bac609cfc6a7a6952

Jag tänker mig att Rammsteins alla fans måste vara överlyckliga. Jag menar, vem vill inte ha en dildo avbildad efter sin idols kuk? Närmare the real thing kommer man ju inte.

Det är ju onekligen modigt att sälja en deluxebox med dildos till senaste skivan. Kuken är ju en viktig del i skapandet av maskulinitet. Som jag har skrivit om tidigare reduceras ofta den manliga sexualiteten till kuken. Och, menar medieforskaren Anja Hirdman, kan skapa ett glapp mellan män och deras egen sexualitet, och deras kroppar.

”Föreställningar om penisen, och således om manlig sexualitet, som något separerat från mannen och från andra känslotillstånd, utgör själva basen för vår tids föreställningar och berättelser om manlig sexualitet.”

Att sälja dildos avbildade efter sina kukar, mer separerat från den manliga kroppen och dess känslor blir det ju inte.

Det är självklart ett lysande sätt att marknadsföra ett metalband. Med den bannade porrmusikvideon till singeln Pussy signerad Jonas Åkerlund satte man tonen för porr-pr. Nu är det bara att göra det ännu porrigare.

Det jag undrar är: hur många kommer våga köpa dildoboxen för 1200 kronor? Och hur många av de heteromän, som jag kanske dumt nog föreställer mig utgör majoriteten av Rammsteins fanbase, vågar köpa en massa med rosa dildos?

Kanske är detta det största steget för invasionen av dildos i heterosexuella mäns sexliv? En revolution i sökandet efter g-punkten hos heteromän? Ett sätt för garderobskramande homofober att utforska sina förtryckta sexuliteter?

Äh, säkert inte.

Men någon kvinna eller icke-hetero man blir säkert överlycklig av att ha sin idol inne i sig. På ett helt nytt sätt.

10 thoughts on “När heteromän börjar leka med rosa dildos.”

  1. Då är jag mer imponerad av Hannah Arnhögs (Veckorevyn) dildo. 30 cm rosa härlighet. Jag blir rädd bara jag tittar på bilderna.
    Vad gäller din analys tror jag rammstein hamnar under manlig hetero-musik. Medan rosa dildosar inte hamnar i manlig hetero-pryl-kategorin. Men det är en fördom jag har.

      1. Jag är rädd för att ”no homo” kommer att vara roligt ungefär hur länge som helst i rätt sammanhang.

      2. matilda, jag tror du har helt rätt. som michaels ”that’s what she said” i the office.

    1. emil, jag tror många är bittra. förutom porrstjärnorna. de har ju tjänat pengar på dildos forever.

Kommentera

