Sluta klä av er, kvinnor!

3447786819

Hur ovanligt och festligt och helcrazy är det egentligen att kvinnor, 45+, klär av sig kläderna offentligt numera?

Inte ett skit.

Jag har alltid undrat varför brist på fantasi och intelligens gör att folk just kastar kläderna. Helst för välgörenhet såklart. De här jävla kalendrarna med näckande kvinnor (och några få män). Jag är så trött på dem.

Finns det verkligen inget bättre sätt att samla in pengar till välgörenhet?

Amelia Adamo brukar säga att naket säljer. Kanske det. Men hon använder bara det som en ursäkt för att få näcka på sitt tidningsomslag med jämna mellanrum och sälja lösnummer med sin nakna rumpa.

Nu kommer 1,6 miljonerklubben ut med sin årliga kalender. Kvinnor i sina bästa år klär av sig, strategiskt placerade bakom nybakade bröd och husknutar. Eller som i år som cancandamer och andra filmkaraktärer.

Åh, vad spännande. Not.

Och skulle någon inte förstå att det här är lite crazy och fun och med glimten i ögat så spelas könsålderskortet ut: Klarar du inte av att se sexiga, mogna kvinnor, va?

Nä, kanske gör jag inte det. Inte när de så uppenbart bara gör bort sig. Om jag hade en sådan kalender på väggen skulle jag få ångest varje gång jag kollade på den.

Inte för att damerna inte är vackra, utan för att det är ett bevis på dålig jävla fantasi.

Kommentera

